lørdag 15. mai 2010

Havrekjeks




Det er litt godt å koble ut med litt som ikke har noe som helst med eksamen å gjøre, så her om dagen bakte jeg havrekjeks. Noen fikk rosiner i seg og noen ble helt uten noe.
Jeg er generelt litt dårlig på å følge oppskrifter, ikke det at jeg ikke klarer det, men vilja mi vil ikke helt. Så egentlig vet jeg ikke helt hva jeg gjorde riktig, eller galt, men helt greie havrekjeks det blei det. Notto elsker det, det er det viktigste;)

Slik lagde jeg de:
Jeg kokte melk, smør og sukker
hadde oppi havregryn og litt sirup
lot det koke en bitteliten stund og så lot jeg det hele stå og avkjøle seg/svelle en liten stund
hadde så i en del mel slik at konsistensen ble sånn passe (siden jeg aldri hadde laget kjeks før hadde jeg ikke snøring på hva det ville si, så alt er relativt)
da var "deigen" klar for kjevling og uttrykking av kjeks.
jeg prirket litt med gaffel på noen av de.

stekte på 185 grader i ca 15 minutter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dine spor blir satt stor pris på! Nå kan jeg komme å besøke bloggen din også, hvis du har.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...